در حال بارگذاری ...
  • اختصاص ۱۵۸ قطعه زمین برای احداث مسکن محرومین در شهرضا

    در این شهرستان بیش از ۲۰هزار مترمربع از اراضی حریم شهر تحصیل شد و در راستای اجرای قانون حدنگار با پیگیری‌های بعمل آمده اسناد دفترچه ای چهارهزار و ۳۶۰ هکتار از اراضی شهرستان شهرضا به تک‌برگی تبدیل شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا گفت : بیش از ۲.۷ هکتار از اراضی این شهرستان برای تامین مسکن محرومین اختصاص یافت .

    غلامرضا سبزواری با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی راه و شهرسازی تلاش در جهت تامین زمین برای مسکن محرومین بوده است اظهار کرد : تعداد ۱۵۸ قطعه زمین با مساحت افزون بر ۲.۷ هکتار به این امر اختصاص داده شده است و امید است با این اقدام مشکل مسکن محرومین شهرستان شهرضا رفع شود .

    وی افزود : در سال ۱۳۹۹ به غیر از واگذاری‌های اراضی با کاربری‌های تجاری و خدماتی که از طریق مزایده انجام شده است ، با سیاست‌گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تعداد ۵۰ پلاک و واحد مسکونی (موضوع قرارداد واگذاری سنوات قبل) انتقال قطعی شد همچنین ۲۲ قطعه زمین به شهرداری منظریه بابت سهم ۱۰ درصد و سه قطعه برای ساختمان‌های اداری و انتظامی در شهرستان واگذار شد .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا با بیان اینکه ۱۷ فقره سند تک‌برگ برای اراضی این شهرستان اخذ شده است گفت : این اقدام موجب پیشگیری از زمین خواری ، جلوگیری از تصرفات اراضی ملی شهرستان و تثبیت مالکیت می‌شود .

    وی افزود : در این شهرستان بیش از ۲۰هزار مترمربع از اراضی حریم شهر تحصیل شد و در راستای اجرای قانون حدنگار با پیگیری‌های بعمل آمده اسناد دفترچه ای چهارهزار و ۳۶۰ هکتار از اراضی شهرستان شهرضا به تک‌برگی تبدیل شد . برای اجرای طرح بزرگ و ملی مسکن در این شهرستان زمین مورد نیاز برای احداث ۷۰۰ واحد مسکونی در شهرضا تامین و به این امر تخصیص داده شد .

    وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد اسکلت سازه پروژه یکهزار و ۶۲۴ واحدی باقیمانده مسکن مهر این شهرستان تکمیل شده است عنوان کرد : ۸۰ سند مسکن مهر تحویل داده شد و پیگیری‌های لازم برای پایان کار و صدور سند پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر به ظرفیت یکهزار و ۵۰۰ واحد انجام پذیرفته است .

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا اظهار کرد : این اداره در حوزه شهرسازی و معماری ، ۵۰۰ مورد استعلامات دریافتی از مراجع شهرستانی شامل (استعلام محدوده و حریم شهرها ، کاربری‌ها ، طرح‌های تفکیکی و ..) را پاسخ داده است و بازدیدهای میدانی برای ۶۰ پرونده با موضوعات مختلف برای طرح در کمیته کارشناسی کمیسیون ماده پنج و کمیته فنی کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی بعمل آورده است .




    مطالب مرتبط

    تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

    |

    اکنون جمعیت شهر جدید مهستان به مرز ۲۰۰ هزار نفر رسیده و انتظار می‌رود ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای استقرار نمایندگی‌های خود در این شهر اقدام کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حامد حاجی گفت : به کمک مردم و انجمن خیرین مسکن ساز موفق شدیم که مسکن احداث کنیم . به همین دلیل خیرین مسکن ساز با مراجعه خود به ...

    |

             

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در پاسخ به سوالی در خصوص واحد‌های دارای مشکل مسکن مهر در شهر‌های مانند صفادشت که توسط ...

    |

    نظرات کاربران